Przystawki systemu Windows: zasady zabezpieczeń lokalnych. - Wersja do druku +- Forum portalu Informatyk.edu.pl (http://forum.informatyk.edu.pl) +-- Dział: E.12, EE.08 (http://forum.informatyk.edu.pl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Dział: Systemy operacyjne (http://forum.informatyk.edu.pl/forumdisplay.php?fid=8) +--- Wątek: Przystawki systemu Windows: zasady zabezpieczeń lokalnych. (/showthread.php?tid=59) |
Przystawki systemu Windows: zasady zabezpieczeń lokalnych. - Majstersztyk - 18-11-2017 Przystawki systemu Windows
ZASADY ZABEZPIECZEŃ LOKALNYCH
Wstęp
Przystawka secpol.msc pozwala na zarządzanie zabezpieczeniami na komputerze. Pozwala m.in. na ustawiane zasad logowania i tworzenia haseł oraz na przypisywanie praw użytkownikom i grupom. Główne okno przystawki W oknie secpol.msc widzimy listę folderów, których zawartość pozwala nam na administrowanie lokalnymi zabezpieczeniami komputera: - Zasady konta
- Zasady lokalne - Zapora systemu Windows z zabezpieczeniami zaawansowanymi - Zasady menedżera listy sieci - Zasady kluczy publicznych - Zasady ograniczeń oprogramowania - Zasady sterowania aplikacjami(program AppLocker) - Zasady zabezpieczeń IP w Komputer lokalny - Konfiguracja zaawansowanych zasad inspekcji Zasady konta Opcje zasad konta dzielą się na dwa podfoldery: - Zasady haseł
- Zasady blokady konta W oknie zasady haseł mamy do dyspozycji sześć zasad, które będą obowiązywały przy tworzeniu haseł:
- hasło musi spełniać wymagania co do złożoności(włączone/wyłączone)
- maksymalny okres ważności hasła (w dniach) - minimalna długość hasła (wartość liczbowa) - minimalny okres ważności hasła (w dniach) - wymuszaj tworzenie historii haseł (ilość pamiętanych wstecz haseł) - zapisz hasła korzystając z szyfrowania odwracalnego (włączone/wyłączone) W oknie zasady blokady konta mamy do dyspozycji trzy zasady, które będą obowiązywały przy blokadzie konta: - czas trwania blokady konta (w minutach) - próg blokady konta (ilość nieudanych prób logowania) - wyzeruj licznik blokady konta po (w minutach) Zasady lokalne Opcje zasad lokalnych dzielą się na trzy podfoldery: - Zasady inspekcji - Przypisywanie praw użytkownika - Opcje zabezpieczeń Zasady inspekcji pozwalają na inspekcjonowanie konkretnych zdarzeń na komputerze i powiadamianie, gdy zakończą się powodzeniem lub niepowodzeniem. Aby zmienić ustawienia zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości i wybrać interesujące nas ustawienia. Sekcja Przypisywanie praw użytkownika pozwala na nadawanie lub odmawianie określonym użytkownikom lub grupom określonych praw. Aby dodać lub usunąć użytkowników lub grupy z danej zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości, a następnie użyć opcji Dodaj użytkownika lub grupę lub Usuń. Zakładka Opcje zabezpieczeń zawiera spis zasad warunkujących stopień zabezpieczeń komputera. Aby dokonać modyfikacji w zasadzie musimy kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy, wybrać pozycję Właściwości i dokonać odpowiednich zmian w oknie ustawień zasady. |