18-11-2017, 20:51
Przystawki systemu Windows
HARMONOGRAM ZADAŃ
Wstęp
Dzięki przystawce taskschd.msc możemy tworzyć zadania, które komputer będzie automatycznie wykonywał w określonych przez nas godzinach oraz zarządzać tymi zadaniami.
Główne okno przystawki
W okienku Akcje mamy dostęp do szeregu narzędzi, które pomogą nam w zarządzaniu zadaniami na komputerze. W następnych punktach zostały opisane kolejno czynności:
- Planowanie zadania
- Zarządzanie zadaniami
- Wyświetlanie wszystkich uruchomionych zadań
- Wyświetlanie właściwości i historii zadania
- Planowanie zadania
- Zarządzanie zadaniami
- Wyświetlanie wszystkich uruchomionych zadań
- Wyświetlanie właściwości i historii zadania
Planowanie zadania
Aby utworzyć nowe zadanie dla komputera musimy wybrać polecenie Utwórz zadanie podstawowe… w okienku Akcje. Otworzy nam się okno Kreatora tworzenia zadań podstawowych, gdzie krok po kroku będziemy przeprowadzeni przez proces tworzenia zadania:
- utworzenie nazwy zadania (opcjonalnie opisu);
- ustalenie wyzwalaczy (terminu wykonania zadania);
- ustalenie rodzaju akcji do wykonania (np: wyświetlenie komunikatu);
- wpisanie danych dot. wykonywanej czynności (ścieżka program lub skryptu; adresaci i treść wiadomości e-mail; tytuł i treść komunikatu);
- utworzenie nazwy zadania (opcjonalnie opisu);
- ustalenie wyzwalaczy (terminu wykonania zadania);
- ustalenie rodzaju akcji do wykonania (np: wyświetlenie komunikatu);
- wpisanie danych dot. wykonywanej czynności (ścieżka program lub skryptu; adresaci i treść wiadomości e-mail; tytuł i treść komunikatu);
Zarządzanie zadaniami
W tym punkcie omówimy cztery czynności związane z zarządzaniem zadaniami:
- zmienianie istniejącego zadania
- usuwanie zadania
- eksportowanie zadania
- importowanie zadania
Zmienianie istniejącego zadania
Zmian w istniejącym zadaniu możemy dokonać po znalezieniu interesującego nas zadania w drzewie Biblioteka Harmonogramu zadań znajdującego się po lewej stronie okna Harmonogramu zadań. Wybrane zadanie naciskamy prawym przyciskiem myszy i klikamy na pozycję Właściwości.
W oknie, które zostanie wyświetlone mamy dostęp do pięciu zakładek pozwalających nam na edycję właściwości zasady:
- Ogólne - wyświetlają ogólne właściwości zadania, które można zmienić.
- Wyzwalacze - wyświetlają wyzwalacze zadania. Możemy wybrać wyzwalacz z listy na karcie i kliknąć przycisk Edycja, aby zmienić ustawienia wybranego wyzwalacza, kliknąć przycisk Nowy, aby utworzyć nowy wyzwalacz, lub przycisk Usuń, aby usunąć wybrany wyzwalacz.
- Akcje - wyświetlają akcje zadania. Wybieramy akcję z listy na karcie i klikamy przycisk Edytuj, aby zmienić ustawienia wybranej akcji, klikamy przycisk Nowa, aby utworzyć nową akcję, lub przycisk Usuń, aby usunąć wybraną akcję.
- Warunki - wyświetla warunki zadania, które można zmienić.
- Ustawienia - pokazuje ustawienia zadania, które można zmodyfikować.
- Wyzwalacze - wyświetlają wyzwalacze zadania. Możemy wybrać wyzwalacz z listy na karcie i kliknąć przycisk Edycja, aby zmienić ustawienia wybranego wyzwalacza, kliknąć przycisk Nowy, aby utworzyć nowy wyzwalacz, lub przycisk Usuń, aby usunąć wybrany wyzwalacz.
- Akcje - wyświetlają akcje zadania. Wybieramy akcję z listy na karcie i klikamy przycisk Edytuj, aby zmienić ustawienia wybranej akcji, klikamy przycisk Nowa, aby utworzyć nową akcję, lub przycisk Usuń, aby usunąć wybraną akcję.
- Warunki - wyświetla warunki zadania, które można zmienić.
- Ustawienia - pokazuje ustawienia zadania, które można zmodyfikować.
Usuwanie zadania
Aby usunąć zadanie z Harmonogramu zadań wystarczy, że wybierzemy odpowiednią zasadę w folderu Biblioteki Harmonogramu zadań, a następnie klikniemy ją prawym przyciskiem myszy i wybierzemy pozycję Usuń. Pojawi nam się komunikat o potwierdzenie, w którym wybieramy Tak.
Eksportowanie zadania
Aby eksportować istniejącą zasadę do pliku, należy kliknąć ją prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Eksportuj… oraz wybrać nazwę i lokalizację na dysku dla pliku.
Importowanie zadania
Importowanie zadania to prosta procedura, którą możemy wykonać wybierając pozycję Importuj zadanie... w menu Akcje, a następnie wybrać plik zadania z lokalizacji na dysku.
Wyświetlanie wszystkich uruchomionych zadań
Aby wyświetlić wszystkie uruchomione zadania, musimy kliknąć Wyświetl wszystkie uruchomione zadania w menu Akcje.
Wyświetlanie właściwości i historii zadania
Wyświetlić właściwości i historię zadania możemy po znalezieniu interesującego nas zadania w drzewie Biblioteka Harmonogramu zadań znajdującego się po lewej stronie okna Harmonogramu zadań. Wybrane zadanie naciskamy prawym przyciskiem myszy i klikamy na pozycję Właściwości. W oknie, które zostanie wyświetlone mamy dostęp do pięciu zakładek opisujących wybrane zadania. W zakładce szóstej, Historia możemy wyświetlić historię zadania, po wcześniejszym kliknięciu Włącz historię wszystkich zadań w menu Akcja.