18-11-2017, 22:07
Przystawki systemu Windows
ZASADY ZABEZPIECZEŃ LOKALNYCH
ZASADY ZABEZPIECZEŃ LOKALNYCH
Wstęp
Przystawka secpol.msc pozwala na zarządzanie zabezpieczeniami na komputerze. Pozwala m.in. na ustawiane zasad logowania i tworzenia haseł oraz na przypisywanie praw użytkownikom i grupom.
Główne okno przystawki
W oknie secpol.msc widzimy listę folderów, których zawartość pozwala nam na administrowanie lokalnymi zabezpieczeniami komputera:
Przystawka secpol.msc pozwala na zarządzanie zabezpieczeniami na komputerze. Pozwala m.in. na ustawiane zasad logowania i tworzenia haseł oraz na przypisywanie praw użytkownikom i grupom.
Główne okno przystawki
W oknie secpol.msc widzimy listę folderów, których zawartość pozwala nam na administrowanie lokalnymi zabezpieczeniami komputera:
- Zasady konta
- Zasady lokalne
- Zapora systemu Windows z zabezpieczeniami zaawansowanymi
- Zasady menedżera listy sieci
- Zasady kluczy publicznych
- Zasady ograniczeń oprogramowania
- Zasady sterowania aplikacjami(program AppLocker)
- Zasady zabezpieczeń IP w Komputer lokalny
- Konfiguracja zaawansowanych zasad inspekcji
Zasady konta
Opcje zasad konta dzielą się na dwa podfoldery:
- Zasady lokalne
- Zapora systemu Windows z zabezpieczeniami zaawansowanymi
- Zasady menedżera listy sieci
- Zasady kluczy publicznych
- Zasady ograniczeń oprogramowania
- Zasady sterowania aplikacjami(program AppLocker)
- Zasady zabezpieczeń IP w Komputer lokalny
- Konfiguracja zaawansowanych zasad inspekcji
Zasady konta
Opcje zasad konta dzielą się na dwa podfoldery:
- Zasady haseł
- Zasady blokady konta
- Zasady blokady konta
W oknie zasady haseł mamy do dyspozycji sześć zasad, które będą obowiązywały przy tworzeniu haseł:
- hasło musi spełniać wymagania co do złożoności(włączone/wyłączone)
- maksymalny okres ważności hasła (w dniach)
- minimalna długość hasła (wartość liczbowa)
- minimalny okres ważności hasła (w dniach)
- wymuszaj tworzenie historii haseł (ilość pamiętanych wstecz haseł)
- zapisz hasła korzystając z szyfrowania odwracalnego (włączone/wyłączone)
W oknie zasady blokady konta mamy do dyspozycji trzy zasady, które będą obowiązywały przy blokadzie konta:
- czas trwania blokady konta (w minutach)
- próg blokady konta (ilość nieudanych prób logowania)
- wyzeruj licznik blokady konta po (w minutach)
Zasady lokalne
Opcje zasad lokalnych dzielą się na trzy podfoldery:
- Zasady inspekcji
- Przypisywanie praw użytkownika
- Opcje zabezpieczeń
Zasady inspekcji pozwalają na inspekcjonowanie konkretnych zdarzeń na komputerze i powiadamianie, gdy zakończą się powodzeniem lub niepowodzeniem. Aby zmienić ustawienia zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości i wybrać interesujące nas ustawienia.
Sekcja Przypisywanie praw użytkownika pozwala na nadawanie lub odmawianie określonym użytkownikom lub grupom określonych praw.
Aby dodać lub usunąć użytkowników lub grupy z danej zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości, a następnie użyć opcji Dodaj użytkownika lub grupę lub Usuń.
Zakładka Opcje zabezpieczeń zawiera spis zasad warunkujących stopień zabezpieczeń komputera. Aby dokonać modyfikacji w zasadzie musimy kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy, wybrać pozycję Właściwości i dokonać odpowiednich zmian w oknie ustawień zasady.
- maksymalny okres ważności hasła (w dniach)
- minimalna długość hasła (wartość liczbowa)
- minimalny okres ważności hasła (w dniach)
- wymuszaj tworzenie historii haseł (ilość pamiętanych wstecz haseł)
- zapisz hasła korzystając z szyfrowania odwracalnego (włączone/wyłączone)
W oknie zasady blokady konta mamy do dyspozycji trzy zasady, które będą obowiązywały przy blokadzie konta:
- czas trwania blokady konta (w minutach)
- próg blokady konta (ilość nieudanych prób logowania)
- wyzeruj licznik blokady konta po (w minutach)
Zasady lokalne
Opcje zasad lokalnych dzielą się na trzy podfoldery:
- Zasady inspekcji
- Przypisywanie praw użytkownika
- Opcje zabezpieczeń
Zasady inspekcji pozwalają na inspekcjonowanie konkretnych zdarzeń na komputerze i powiadamianie, gdy zakończą się powodzeniem lub niepowodzeniem. Aby zmienić ustawienia zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości i wybrać interesujące nas ustawienia.
Sekcja Przypisywanie praw użytkownika pozwala na nadawanie lub odmawianie określonym użytkownikom lub grupom określonych praw.
Aby dodać lub usunąć użytkowników lub grupy z danej zasady należy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na zasadę, otworzyć okno Właściwości, a następnie użyć opcji Dodaj użytkownika lub grupę lub Usuń.
Zakładka Opcje zabezpieczeń zawiera spis zasad warunkujących stopień zabezpieczeń komputera. Aby dokonać modyfikacji w zasadzie musimy kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy, wybrać pozycję Właściwości i dokonać odpowiednich zmian w oknie ustawień zasady.